Friday, September 18, 2015

family / friend

When you are driving in a heavy traffic, what will you do?
Change lane to lane!? Most of the people probably do the same as me. And every time after I change lane, immediately, I regret, and almost no exception, the land that I change into, the driving speed becomes slower than the land that change from, sometimes even at a full stop.
But I am never giving up on changing and hoping and then, regretting and frustrating followed, same pattern occur over and over again.
today, while I was driving and changing lanes, I look back and forth between the lane that I was driving on and the lane that I want to change into, suddenly, I saw the innermost lane, the car pool lane, in the instant, how I wish that I can have someone, maybe a family member or friend with me so I can drive in the car pool lane.

Sometimes we thought that we make a smart move, but it turns out, it is an arduous way.
Different route can lead to the same destination, some are faster, easier, safer or shorter, some may slower, tougher, dangerous, or a longer route. You can drive alone or have someone to keep you company, someone will give you a helping hand or a wisdom advise when you need it.

開車時,碰到交通處阻塞時你會如何做呢?不斷地換車道嗎!?我想,大部分的人可能跟我一樣會如此做,但每次當我一換到新車道的時候,我就立即後悔了,而且幾乎沒有一次例外,我所換到的新車道一定比原來的車道慢,有時甚至完全停止了。
但我從沒放棄不斷換車道或者希望我的車速能變快一些,然後又開始後悔和苦惱,同樣的動作和思緒就不斷地重複著。
這次當我獨自一人開車時,我不斷的換車道和觀看到底應該要換到哪一個車道較快速時,突然間,我看到了最內側的快速車道就是共乘車道,那當時我有了一個想法,我要是有一位家人或者朋友同我一起乘車,那該有多好。

有時候,我們自認為做了一個明智的選擇,後來確發現是一條艱難的道路,不同的路線可以到達同一個目的地,有些路線比較快速、安全、簡單、捷近,有些路線比較慢、艱難、危險、漫長。
你可以選擇獨自開車上路,或選擇有一位同伴同行,一位可以適時地伸出援手和給予智慧的建議。你同意我的想法嗎?


No comments:

Post a Comment