Friday, May 16, 2014

June sharing

大家好!我是Alice

516日明磊牧師問我,是否可以6月份上台做見證分享,我當時感到很驚訝和害怕回答他,但我心裡知道這是我應該做的。

我回答他說,

其實我自己曾經在心裡這樣想著,我不是一個很擅長分享或是一個喜歡說話的人或是一個很勇敢的人,如果有一天有人要讓我上台分享,那會一件太容易的事了,因為只要我 Alice,願意而且敢的站在台上拿著麥克風,即使我不說話,這已經是一個見證了

從小我就是一個很膽小也非常不愛說話的人。當我在小學時,我們有一堂說話課,這堂課只要上台在全班同學面前講一個小故事或笑話就有分數,而且越早上台分數就越高。我總是等到最後一刻才不得已的上台講,只是為了要有分數。在那個時候,我還可以接受我自己這種安靜的個性。

但隨著年齡的增長,到了國中、高中時,我開始認為這樣的個性是不太好的而且很吃虧,我試圖用自己的方式,強迫自己要勇敢,主動去跟別人講話,但我失敗了。當時我告訴我自己,算了吧!放棄吧!我的個性就是這樣!改不了的! 。那時我也開始心中有很多的抱怨,我把所有的過錯都推給別人,我甚至怪自己的父母,為什麼他們給我這樣的個性?他們為什麼在我還小的時候就多帶我參加活動,像教會.........,這樣我就可以有更多的機會學習如何與其他人相處。” 抱怨我身邊的每一個人,不管是認識我或是不認識我的人,怪他們難道你們不知道我很害羞嗎?一個人在角落,很需要你們的關心和注意嗎?為什麼你們都不主動和我打招呼?

我現在的工作是業務員。我接受這份工作時,大概是11年前的事了,所有我的親友包括我自己,都覺得非常不可思義。幸運的是,當初我的老闆可能已查覺了我的個性,所以在一剛開始的時就告訴我,說,”Alice,你就暫時先留在辦公室裡做電話行銷員一段時間,先不需要出去跑客戶,其實當時即使是電話推銷,對我來講也是極高難度的事。我曾對當時培訓我的資深同事,說,這幾天我講的話加起來,可能是我過去將近40年講過的話還要多

就在那11年前的同時,我也開始恢復參加暫停多年的教會活動,我來到洛福,在這裡主更為我安排了一個最適合我的團契,彩虹之光,團契的弟兄姐妹們很體諒我,常常鼓勵我,為我禱告,幫助我,我的生命慢慢開始有了改變。特別是最近大約1年多的時間,我與一組教會的成員,參加社區服務,到康復中心和老人公寓作探訪的事工。另外我也參加教會辦的長春大學,在這些看似服侍人的互動中,我得到了極大的鼓舞和造就,明磊牧師、碧蓉執事、淑姿姐、敏明傳道、所有參與的同工們及參加活動的長輩們給了我許許多多的學習機會和祝福,我開始樂意學習主動和陌生人交談、開口為人禱告、帶領詩歌敬拜、生活小故事的分享、讚美操的帶動,更學會許多詩歌,還有幾種對我來曾是很陌生的語言,如台語、英語、廣東話還有日語,也因此開始了我個人的部落格的寫作練習,我成為一個勇敢和喜樂的人。

神非常愛我,祂派了許多天使來向我傳播他的愛的愛改變了我的眼光更讓我實現夢想。( 相信祂的愛,你就會看到奇蹟。) 

在我的分享結束前想與你們分享一首詩歌,( 詩歌在我生活中扮演了一個非常重要的角色, 它感動我安慰醫治邀請你們一起來唱。 
Hello! My name is Alice; I am with Rainbow Light Fellowship.

On May 16, when Pastor Joseph, asks me if I can come up to the stage and do sharing at our church, I was astonished and kind of afraid to answer him but I knew that’s what I should do at the same time.

Still I said yes to him, but not because that I am good at sharing or I am a talkative person. It’s because I, Alice, am willing to take a microphone and stand on the stage. Even if I don’t say anything, it’s a testimony already.

I am a very timid person. When I was at elementary school, we had a class that everyone has come up to in front of the classmates and you had to share a short story or a joke. I was always the one who waited until the last minute to speak, only because I wanted to pass the class. But at that time, I was okay with my quiet personality.

As I grew older, I started to think that was not right and I tried to force myself to be brave and initiative to talk to others. But I failed, so I wanted to give up on that and I also started to complain. I gave all the faults to others and I blamed a lot on my parents. I asked myself, “Why do they give me such a personality? Why don’t they take me out a lot, like church, so I can have more chances to get alone with other people.” You guys were lucky you had wise parents who took you to church. "Why did the people around me, whether they know me or not, didn’t notice me? Didn’t they know I was shy and needed attention?"

My current job is a salesperson. Having me go out and meeting with people face to face was the biggest joke of my life when I accepted this job 11 years ago. Luckily my boss probably noticed my personality at that time and he let me stayed in the office as a telemarketer for some time before I needed to go out and talk to customers face to face. In fact, even telemarketing, for me, is also extremely difficult too. I told the senior colleague who trained me at that time, "These days all the words that I speak adding up together, probably more than what I speak in the past nearly 40 years all together."

Around at the same time, 11 years ago, I start going back to church. Before this I stop going to church for some years. Lord also prepares the best fellowship for me. My fellowship’s brothers and sisters were very considerate of me. They encouraged me, prayed for me, and helped me. My life started to change because of this. Lately I’ve being participating community services with a group of church members. We go to rehabilitation center and senior apartment to serve people. I also attend evergreen senior college at our church. It looks like I am the one serving others; I get the most encouragement, learning opportunities and blessings from those activities. I start enjoying talking to strangers, making friends with them and leading the small group worship, doing the life story sharing, pray with them, leading the praise dance exercise. I learn a lot of hymns, getting familiar with other languages than Mandarin, like Taiwanese, English, Cantonese and a little bit of Japanese. I also start my own blog. That’s where and when I grew quickly into a brave and joyful person.

God loves me so much, He sent many angels to spread His love onto me. Believe in His love, you will see miracles. Because His love, my vision changed, my dreams come true.


I’d like to share one song with you now, hymn plays a very important role in my life, and it touches me, supports me, comforts me, and heals me.

No comments:

Post a Comment